ברוכים הבאים לאזור הבלוגים הטכנולוגיים של ITsafe



קריאה מהנה


איך ליצור קוד QR זדוני דרך אקסל - ITSAFE


איך ליצור קוד QR זדוני דרך Excel

שלום וברוכים הבאים למאמר השני שלי. במאמר זה נדבר על איך אנחנו יכולים ליצור קוד QR זדוני דרך Excel Sheets. נתחיל בהסברים הבסיסיים של:

מהו קוד QR?

קוד QR הוא מעין ברקוד דו-ממדי, שבו מקודד מידע טקסטואלי בצורה גרפית. הקוד הומצא כקוד לפענוח מהיר, ושימש תחילה לקידוד חלפים ולפענוח על ידי רובוטים בפסי ייצור. מאז נפוץ השימוש בקוד גם מעבר לתעשייה, בזכות היכולת המהירה להשגת מידע, והקיבולת הגדולה יחסית של נתונים שהוא יכול להכיל.

מהו Excel?

היא תוכנה ליצירת גיליונות אלקטרוניים, שפותחה על ידי מיקרוסופט וכוללת כלי חישוב, כלים גרפיים, טבלאות ציר, ושפת תכנות מאקרו בשם Visual Basic for Applications. היא מופצת כחלק מחבילת Microsoft Office ליישומים משרדיים בסביבת חלונות ומאק. התוכנה נפוצה בשימוש רחב, במיוחד בגרסה 5 שנכנסה לשימוש ב-1993.

אוקיי, אז לאחר שהסברתי מהו QR ומהו Excel, נוכל להתחיל לעבוד.

לצורך הבדיקה, פתחתי שרת פישינג בAWS אשר נילמד בITSafe, האתר פישינג עצמו יהיה Instagram Login Page.

כעת לאחר שיש לנו אתר פישינג מוכן, ניכנס אל האתר הבא:

https://www.google.com/sheets/about/

זהו אתר Excel Sheets של גוגל, זה אותו הדבר כמו בExcel Office אבל מומלץ יותר בExcel Sheets. נעשה אליו מעבר, נפתח דף Excel חדש ונעבור לדף הבא:

נעצב לנו טבלה של שתי עמודות ושלוש שורות וניתן להם כותרת של QR Value, QR Generator: ונכתוב עמודה של QR Value את הקישור שברצוננו להמיר אותו לQR:

ונלחץ על העמדה של QR Generator ונקליד בו את הקוד הבא:

=IMAGE("https://chart.googleapis.com/chart?chs=200x200&cht=qr&chl="&C5)

כשנלחץ על אנטר, נוכל לראות את קוד הQR:

כמובן שניתן לשנות את הURL של האתר הפישינג שלנו לקישור שהוא פחות חשוד אבל תוכלו לחפש בגוגל URL Shortener ותוכלו לעשות זאת במהירות, בלי בעיה. כעת לאחר שיצרנו קוד QR זדוני עם אתר פישינג עליו, נוכל לצורך הדוגמה לסרוק אותו דרך המצלמה של הטלפון / סורק QR ואפשר לעשות זאת בכל מכשיר Android / Apple. לאחר שסרקנו את הקוד, נגיע לדף הבא:

שם נכניס שם משתמש וסיסמה ונוכל לקבל בAWS Server את השם משתמש והסיסמה שהקורבן הקליד!

סרטון להמחשה:

לחץ כאן

וזה הכל למאמר, ממש שמחתי לכתוב לכם אותה!

קישור ל-Linkedin: עידן מליחי

Share this post